Czy lekcje języka polskiego muszą się zawsze kojarzyć z siedzeniem w ławce, czytaniem i pisaniem? Nic bardziej mylnego. W grudniu udowodniliśmy, że na tych lekcjach można połączyć naukę pisania z ćwiczeniem pamięci, umiejętnością współpracy, ruchem i świetną zabawą. To właśnie cele lekcji związanej z „bieganym dyktandem”. Na początku lekcji uczniowie z klas IV- VII zostali podzieleni na grupy, w których wybrano pisarzy. Teksty dyktand umieszczone zostały na tablicy po drugiej stronie sali. Uczestnicy dyktanda, oprócz pisarza pojedynczo podbiegali do swojego tekstu, zapamiętywali fragment i dyktowali go pisarzowi, pamiętając o zasadach ortografii i interpunkcji. Zdarzały się trudne momenty, ale nutka rywalizacji dopingowała uczniów, a bonusem była możliwość poruszania się na języku polskim. W efekcie wszystkie grupy bardzo dobrze sobie poradziły i myślę, że kolejne „biegane dyktanda” pomogą nam w zdobyciu tej jakże trudnej umiejętności bezbłędnego zapamiętywania i zapisywania coraz trudniejszych tekstów.
Ta strona używa plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z korzystania z niej. Informacje zawarte w plikach cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika podczas jego ponownych odwiedzin na naszej stronie oraz pomagają naszemu zespołowi zrozumieć, które sekcje strony są dla niego najbardziej interesujące i przydatne.
You must be logged in to post a comment.